Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, Ankara’da düzenlenen Lüksemburg Milli Günü resepsiyonuna katıldı. Büyükelçi Daniel Da Cruz’un ev sahipliğindeki etkinlikte, iki ülke arasındaki 80 yıllık diplomatik iş birliği masaya yatırıldı.
Diplomatik bağların 80 yılı
Türkiye ile Lüksemburg arasındaki resmi ilişkiler 1946 yılına dayanıyor. Bakan Göktaş, 1987’de Lüksemburg'da, 2011'de ise Ankara’da açılan büyükelçiliklerin ilişkileri stratejik bir seviyeye taşıdığını belirtti. İki ülke, küresel krizlerin yaşandığı dönemlerde bile barış ve istikrar konusunda benzer hassasiyetleri paylaştı.

Ekonomik iş birliği artıyor
Göktaş, finansal teknolojilerden yeşil dönüşüme kadar birçok alanda yeni ortaklıklara açık olduklarını ifade etti. Lüksemburg’da yaşayan 6 bin Türk vatandaşı ve her yıl artan turist sayıları, bu ikili ilişkinin en somut köprüleri olarak görülüyor. Bakan ayrıca, yakın zamanda düzenlenecek JETCO toplantısı ile ticaret hacmini daha da yukarı çekmeyi hedeflediklerini açıkladı.
Peki bu durum bizi nasıl etkiler?
İki ülke arasındaki bu yakınlaşma; özellikle teknoloji, lojistik ve Ar-Ge alanlarında yeni yatırım kapılarını aralıyor. Lüksemburglu yatırımcıların Türkiye’deki faaliyetlerinin artması, yerel piyasada istihdam ve yeni iş imkanları anlamına geliyor. Önümüzdeki dönemde NATO zirveleri ve uluslararası iş birlikleriyle bu diplomatik trafiğin daha da hızlanması bekleniyor.