Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Ankara’da ağırladığı Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nomtoibayar Nyamtaishir ile ekonomik ilişkileri masaya yatırdı. İkili, iki ülke arasındaki ticari bağları güçlendirmek ve yeni yatırım alanları açmak için bir araya geldi.

Ticaret hedefleri büyüyor
Bakan Bolat, görüşmede özellikle ticaret hacmini artırma konusuna odaklandı. Hâlihazırda yaklaşık 105 milyon dolar olan ticaret hacmini, kısa vadede 500 milyon dolara çıkarmayı hedefliyorlar. Bu artış; tarım, hayvancılık, madencilik ve lojistik gibi stratejik sektörlerdeki iş birlikleriyle sağlanacak.

Yeni projeler kapıda
Türkiye, Moğolistan’ın büyük altyapı projelerinde daha aktif rol almak istiyor. Özellikle "Yeni Karakurum Şehri" projesinde Türk müteahhitlerin yer alması gündemde. Bu ortaklık, iki ülkenin sanayi ve ulaştırma alanındaki bağlarını kuvvetlendirerek firmalarımıza yeni kapılar açmayı amaçlıyor. Türkiye, bu süreci "kazan-kazan" prensibiyle ilerletmeye kararlı.