Havadis | Siyaset | Türkiye yeşil enerjiyle ekonomisini büyütmeyi hedefliyor

Türkiye yeşil enerjiyle ekonomisini büyütmeyi hedefliyor

Bakan Kurum Londra'daki forumda Türkiye'nin enerji dönüşümünü anlattı. Yatırımcıları yeşil sanayiye ve yeni iş ortaklıklarına davet etti.

Bakan Kurum Londra'daki forumda Türkiye'nin enerji dönüşümünü anlattı. Yatırımcıları yeşil sanayiye ve yeni iş ortaklıklarına davet etti.

Türkiye yeşil enerjiyle ekonomisini büyütmeyi hedefliyor
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, İngiltere’nin başkenti Londra’da düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu’nda konuştu. İş dünyası ve finans kuruluşlarının temsilcilerine seslenen Kurum, Türkiye’nin tecrübelerini küresel iklim hedefleriyle birleştirme çağrısı yaptı.

Yeşil enerji Türkiye'nin yeni rotası

Bakan Kurum, yenilenebilir enerji kapasitesini artıran ülkelerin ekonomik belirsizliklere karşı daha korunaklı olduğunu vurguladı. Deprem bölgesinde inşa edilen sıfır enerjili binaları örnek gösteren Kurum, bu projelerde yaşayanların enerji maliyetlerini yüzde 39 oranında düşürdüğünü belirtti. Türkiye, COP31 dönem başkanlığında elektrifikasyon, yeşil sanayi ve döngüsel ekonomi gibi alanlarda somut sonuçlara odaklanıyor.

Yatırımcıya çağrı ve yeni ortaklıklar

Türkiye'nin enerji dönüşümüne dair verilerin yer aldığı "Transition Factbook" kitapçığının lansmanı da aynı forumda yapıldı. Bakan Kurum, bu çalışmanın yatırımcılar için bir yol haritası olduğunu söyledi. 2035 yılına kadar yüzde 35 elektrifikasyon hedefi koyan Türkiye, hem sanayisini yeşillendirmek hem de uluslararası ortaklıklarla yeni pazarlara erişmek istiyor. Bakan, iş dünyasına "7 gün 24 saat bize ulaşabilirsiniz" diyerek kapılarını açtı.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız