Havadis | Siyaset | Yargıda hız dönemi başlıyor 12. Yargı Paketi komisyonda

Yargıda hız dönemi başlıyor 12. Yargı Paketi komisyonda

TBMM Adalet Komisyonu, yargı süreçlerini hızlandırmayı amaçlayan 12. Yargı Paketi’ni görüşmeye başladı.

TBMM Adalet Komisyonu, yargı süreçlerini hızlandırmayı amaçlayan 12. Yargı Paketi’ni görüşmeye başladı.

Yargıda hız dönemi başlıyor 12. Yargı Paketi komisyonda
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

TBMM Adalet Komisyonu, yargı sisteminin işleyişini hızlandırmak ve dijitalleşmeyi artırmak için hazırlanan 12. Yargı Paketi’ni gündemine aldı. 30 maddelik teklif, özel ve ceza hukukundaki tıkanıklıkları aşmayı hedefliyor.

Yargı süreçlerine hız geliyor

Teklif, mahkemelerin iş yükünü hafifletmek için önemli değişiklikler içeriyor. Özellikle gereksiz bilirkişi incelemelerinin önüne geçilmesi amaçlanıyor. Bilirkişiye başvurma konusunda keyfi davranan hakim ve savcılar için disiplin süreci işletilebilecek. Noterlik işlemleri ise dijitalleşerek doğrudan yargı mercilerine aktarılabilecek. Bu sayede kağıt trafiği azalırken, dosyaların mahkemeye ulaşma süresi kısalacak.

Vatandaşın cebini doğrudan ilgilendiren düzenlemeler:
Paket, alacaklılar ve idare arasındaki davalarda da yeni kurallar getiriyor. İdare aleyhine açılan icra takiplerinden önce kuruma başvuru zorunluluğu doğuyor. Bu yöntemle kamu kaynaklarının daha verimli kullanılması ve alacakların hızla tahsil edilmesi hedefleniyor. Ayrıca Anayasa Mahkemesi kararları doğrultusunda, birleştirme kararlarına karşı artık müstakilen istinaf yoluna gidilebilecek. Bu düzenleme, hukuki boşlukları doldururken vatandaşın hak arama hürriyetini güçlendirmeyi amaçlıyor. Paketin önümüzdeki günlerde Genel Kurul'a taşınması bekleniyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız