Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi, Birleşmiş Milletler iş birliğiyle yürüttüğü Kadın Dostu Kentler Programı kapsamında önemli bir adım attı. Belediye personeli ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri, şehrin yönetiminde eşitlikçi bir yaklaşım geliştirmek için bir araya geldi.
Eğitimlerin kapsamı ne olacak
Üç gün süren eğitimlerde kadınların siyasetteki yeri, istihdam olanakları, sağlık hizmetlerine erişim ve kadına yönelik şiddetle mücadele gibi başlıklar ele alındı. Belediyenin Eşitlik Masaları ekipleri, bu konuları belediye hizmetlerine nasıl entegre edeceklerini öğrendi. Özellikle kentsel gelişim ve kriz yönetimi süreçlerinde kadın bakış açısının dahil edilmesi öncelik kazandı.
Vatandaş bu değişimden ne kazanacak
Belediye, aldığı bu eğitimlerle şehirdeki tüm hizmetleri daha eşitlikçi bir zemine oturtmayı amaçlıyor. Yani belediye binasına girdiğinde veya sosyal bir hizmetten yararlanırken karşılaştığın uygulamalar, bu eğitimler sayesinde daha kapsayıcı hale gelecek. Karar alma süreçlerine kadınların katılımının artması, şehirdeki yaşam kalitesinin herkes için dengeli bir şekilde yükselmesini hedefliyor. Bundan sonraki süreçte, oluşturulan Eşitlik Masaları'nın belediye birimleri arasındaki koordinasyonu artırarak çalışmaları daha görünür kılması bekleniyor.