Tekirdağ’da toplu taşıma araçlarını kullanan vatandaşların güvenliği için ekipler harekete geçti. Büyükşehir Belediyesi zabıtası ve emniyet birimleri, ortak bir çalışmayla kent genelindeki ticari araçları tek tek mercek altına aldı.
Denetimlerde neye bakılıyor
Ekipler, araçların çalışma ruhsatlarını ve şoförlerin tanıtım kartlarını kontrol etti. Özellikle güzergâh kurallarına uyulup uyulmadığı ve evrakların tam olup olmadığı titizlikle incelendi. Bu kontroller, yolculukların hem daha güvenli hem de standartlara uygun geçmesini sağlamayı amaçlıyor.
Kuralsız araca ceza ve men
Yapılan uygulamada toplam 205 ticari araç durduruldu. Eksik belgesi olduğu anlaşılan araç sahiplerine idari işlem uygulandı. Ekipler, eksiklikler giderilene kadar söz konusu araçların trafiğe çıkışını yasakladı. Yetkililer, haksız rekabeti önlemek ve yolcu haklarını korumak adına bu denetimlerin süreceğini belirtti. Yarın işe giderken bindiğin minibüs veya takside bu kontrollerin yarattığı düzeni fark edebilirsin. Denetimlerin sıklığı artarsa kuralsız taşımacılığın azalması bekleniyor.