Tekirdağ’ın Ergene ilçesindeki Velimeşe Mahallesi’nde yaşayanlar, yıllardır bekledikleri çözüm yerine yolun tamamen kesilmesiyle karşı karşıya kaldı. 2021 yılında 7 kişinin hayatını kaybettiği tren kazasının ardından bölgedeki hemzemin geçit, kazadan 4 yıl 9 ay sonra güvenlik gerekçesiyle trafiğe kapatıldı. Mahalle sakinleri ise yeni bir çözüm üretilmeden atılan bu adımın günlük yaşamlarını durma noktasına getirdiğini savunuyor.

Geçidin kapanması ne anlama geliyor
Bölge halkı için en büyük sorun ulaşım kısıtlaması. Mahalle muhtarı Olcay Alpsoy, geçidin kapatılmasıyla birlikte öğrencilerin okula, işçilerin fabrikaya ulaşımının imkansızlaştığını belirtiyor. Esnaf iş yapamaz hale gelirken, çiftçiler tarlalarına gitmekte güçlük çekiyor. Özellikle acil durumlarda ambulans veya itfaiye gibi ekiplerin mahalleye girişi ciddi bir güvenlik riski oluşturuyor. Bölge halkı, 5 yıl önce projelendirilen katlı kavşağın hala yapılmamış olmasına tepkili.

Bundan sonra ne olacak
Velimeşe sakinleri, sadece geçidin açılmasını değil, bölgeye güvenli bağlantı yolları ve katlı kavşak yapılmasını talep ediyor. Yetkililerden kalıcı bir çözüm bekleyen mahalleli, seslerini duyurmak için eylemlerine devam edeceğinin sinyalini veriyor. Projenin hızlanıp hızlanmayacağı veya trafiği rahatlatacak alternatif bir geçiş noktası belirlenip belirlenmeyeceği ise şimdilik belirsizliğini koruyor.





