Trafikte araç içi donanımlarla ilgili yaşanan belirsizlikler nihayet sona eriyor. İçişleri Bakanlığı, sürücüleri ve trafik ekiplerini karşı karşıya getiren yasakları esneten yeni bir yönetmelik taslağını Cumhurbaşkanı onayına sundu.

Ekran ve aksesuar kullanımı
Yeni düzenleme ile araç içi multimedya ekranlar artık yasak kapsamından çıkıyor. Sürücüler telefon tutucularını ve ön cam kameralarını güvenle kullanabilecek. Direksiyonun veya gösterge panelinin üst hizasından 5 santimetreyi geçmeyen aksesuarlar için de herhangi bir ceza kesilmeyecek.

Müzik sistemlerinde yeni dönem
Ses sistemlerinde ise 300 Watt sınırı getirilerek kural netleştirildi. Artık sadece yüksek sesle müzik dinlediği için kimseye ceza yazılamayacak. Trafik ekiplerinin işlem yapabilmesi için sesin aracın dışına taşarak çevreyi somut şekilde rahatsız etmesi ve bunun kayıt altına alınması gerekecek.
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın onayının ardından yürürlüğe girecek olan bu yönetmelik, trafik denetimlerinde keyfi uygulamaların da önünü kapatmayı hedefliyor. Ulaştırma Bakanlığı ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı da bu sürecin yürütülmesinde yetkili olacak. Sürücülerin araç içindeki kişisel konforu artık yasal bir zemine oturuyor.