Havadis | Teknoloji | Araç içi ekran ve ses sistemlerine yeni düzenleme geliyor

Araç içi ekran ve ses sistemlerine yeni düzenleme geliyor

İçişleri Bakanlığı araçlardaki ekran ve ses sistemleri için yeni kurallar belirledi.

İçişleri Bakanlığı araçlardaki ekran ve ses sistemleri için yeni kurallar belirledi.

Araç içi ekran ve ses sistemlerine yeni düzenleme geliyor

Trafikte araç içi donanımlarla ilgili yaşanan belirsizlikler nihayet sona eriyor. İçişleri Bakanlığı, sürücüleri ve trafik ekiplerini karşı karşıya getiren yasakları esneten yeni bir yönetmelik taslağını Cumhurbaşkanı onayına sundu.

Yönetmelik hazır: Araçlarda multimedya ekranlar ve amfi serbest

Ekran ve aksesuar kullanımı

Yeni düzenleme ile araç içi multimedya ekranlar artık yasak kapsamından çıkıyor. Sürücüler telefon tutucularını ve ön cam kameralarını güvenle kullanabilecek. Direksiyonun veya gösterge panelinin üst hizasından 5 santimetreyi geçmeyen aksesuarlar için de herhangi bir ceza kesilmeyecek.

Yönetmelik hazır: Araçlarda multimedya ekranlar ve amfi serbest

Müzik sistemlerinde yeni dönem

Ses sistemlerinde ise 300 Watt sınırı getirilerek kural netleştirildi. Artık sadece yüksek sesle müzik dinlediği için kimseye ceza yazılamayacak. Trafik ekiplerinin işlem yapabilmesi için sesin aracın dışına taşarak çevreyi somut şekilde rahatsız etmesi ve bunun kayıt altına alınması gerekecek.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın onayının ardından yürürlüğe girecek olan bu yönetmelik, trafik denetimlerinde keyfi uygulamaların da önünü kapatmayı hedefliyor. Ulaştırma Bakanlığı ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı da bu sürecin yürütülmesinde yetkili olacak. Sürücülerin araç içindeki kişisel konforu artık yasal bir zemine oturuyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız