Batarya teknolojilerindeki en büyük sorunlardan biri olan kısa kullanım ömrü ve güvenlik endişeleri, yeni bir gelişmeyle aşılıyor. Enerji devi CATL, geliştirdiği yeni sodyum iyon sistemiyle hem depolama kapasitesini artırıyor hem de sistemin ömrünü üç yıla çıkarıyor.

Sistemin öne çıkan özellikleri
Tener adı verilen yeni sistem, 25 derece sıcaklıkta tam 15 bin kez şarj edilip kullanılabiliyor. Bu döngü, bataryanın yaklaşık 30 yıl boyunca sağlıklı kalabileceği anlamına geliyor. Lityum iyon bataryalara göre yangın riskini yüzde 60 düşüren teknoloji, arıza anında kendini izole edip 350 milisaniyede onarabiliyor. Bu da kesintisiz enerji akışı sağlıyor.

Peki bu bizi nasıl etkiler
Bu teknoloji, enerji depolama sahalarında büyük bir verimlilik artışı vadediyor. Mevcut lityum sistemleriyle uyumlu tasarlandığı için altyapı değişikliği gerektirmeden eski tesislere kurulabiliyor. Daha uzun ömürlü ve güvenli bataryalar, uzun vadede enerji maliyetlerini düşürebilir. Şirket, seri üretime geçti bile. Çin'de 2026'da başlayacak sevkiyatların, 2027 yılı itibarıyla küresel pazara açılması hedefleniyor.