Havadis | Teknoloji | Benzin pompaları gitti yerine şarj üniteleri geldi

Benzin pompaları gitti yerine şarj üniteleri geldi

Eskişehir-Ankara yolundaki bir akaryakıt istasyonu, artık sadece elektrikli araçlara hizmet veriyor. Türkiye'de ilk kez bir tesis tamamen dönüşüme uğradı.

Eskişehir-Ankara yolundaki bir akaryakıt istasyonu, artık sadece elektrikli araçlara hizmet veriyor. Türkiye'de ilk kez bir tesis tamamen dönüşüme uğradı.

Benzin pompaları gitti yerine şarj üniteleri geldi

Eskişehir-Ankara karayolu üzerindeki bir istasyon artık fosil yakıt değil, sadece elektrik satıyor. Aksa Şarj, geleneksel akaryakıt pompaladığı alanı tamamen elektrikli araç kullanıcılarına özel bir şarj noktasına çevirdi. Bena Kahve iş birliğiyle hayata geçen bu yeni konsept, Türkiye'de bir ilke imza atıyor.

Dönüşümün detayları

Tesiste 240 kW ve 160 kW gücünde iki hızlı şarj ünitesi bulunuyor. Bu sistemle aynı anda dört araç enerji alabiliyor. Şirket, elektrikli otomobil sayısının artacağını öngörerek istasyonun altyapısını modüler bir yapıda kurdu. Yani ileride talep arttıkça tesise yeni şarj üniteleri eklemek mümkün olacak.

Türkiye’de bir ilk: Akaryakıt istasyonu şarj istasyonu oldu

Sürücüye etkisi ne

Bu istasyon sadece şarj etmiyor, sürücülere bir mola alanı da sunuyor. Şarj süresince kahveni içip temel ihtiyaçlarını karşılayabileceğin bir durak olarak tasarlandı. Sen aracını şarj ederken vakit geçirmen için her şey düşünülmüş. Artık uzun yolda "benzin bitti" derdi yerini "şarj ne durumda" sorusuna bırakırken, bu tarz istasyonlar mola kültürünü de baştan yazıyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız