Havadis | Teknoloji | Intel yeni işlemcisinde güç sınırlarını zorluyor

Intel yeni işlemcisinde güç sınırlarını zorluyor

Intel, Nova Lake-S serisinde 52 çekirdekli dev bir işlemciye hazırlanıyor. Bu yeni model, tam kapasitede çalışırken 474W güç tüketecek.

Intel, Nova Lake-S serisinde 52 çekirdekli dev bir işlemciye hazırlanıyor. Bu yeni model, tam kapasitede çalışırken 474W güç tüketecek.

Intel yeni işlemcisinde güç sınırlarını zorluyor

Bilgisayar parçaları dünyasında güç tüketimi yarışı yeni bir boyuta taşınıyor. Intel, masaüstü bilgisayarlar için geliştirdiği Nova Lake-S serisiyle performansın sınırlarını yeniden tanımlamaya hazırlanıyor.

GÜÇ TÜKETİMİ 474W SEVİYESİNE ÇIKIYOR

Yeni nesil işlemcilerin en güçlü modeli, hız aşırtma yapıldığında 474W seviyesinde bir güç tüketimine ulaşıyor. İşlemcinin standart temel platform gücü ise 175W olarak belirlendi. Bu devasa enerji ihtiyacını karşılamak için Intel, Z990 anakart tasarımlarında değişikliğe gidiyor. Artık anakartlarda üç adet 8 pinli CPU güç girişi göreceğiz. Bu değişim, mevcut çoğu anakartın kullandığı iki girişli sistemin yerini alacak.

ÇİFT YONGA TASARIMI PERFORMANSI ARTIRIYOR

Intel, Nova Lake-S ailesinde ilk kez çift hesaplama yongası mimarisine geçiş yapıyor. İki farklı yonga, ortak bir SoC üzerinden haberleşerek toplamda 52 çekirdeğe kadar çıkabiliyor. Bu tasarım, bellek ve veri yollarına erişimi iki yonga arasında dengeli bir şekilde paylaştırıyor. Eğer sistemini en uç noktada kullanmak isteyen bir kullanıcıysan, bu yeni nesil işlemciler soğutma ve güç kaynağı tarafında ciddi bir bütçe ayırmanı gerektirecek. Intel bu yeni mimariyle birlikte çekirdek sayısını artırarak oyun ve iş istasyonu performansında büyük bir sıçrama hedefliyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız