Havadis | Teknoloji | İspanya'da elektrik kesilse bile telefonunuz çekmeye devam edecek

İspanya'da elektrik kesilse bile telefonunuz çekmeye devam edecek

İspanya hükümeti, büyük kesintilerde bile iletişimin kopmaması için operatörlere batarya zorunluluğu getirdi. Artık baz istasyonları elektriksiz çalışacak.

İspanya hükümeti, büyük kesintilerde bile iletişimin kopmaması için operatörlere batarya zorunluluğu getirdi. Artık baz istasyonları elektriksiz çalışacak.

İspanya'da elektrik kesilse bile telefonunuz çekmeye devam edecek

İspanya'da yaşanan büyük elektrik kesintileri, hükümeti kritik bir teknolojik adım atmaya zorladı. Artık şebeke operatörleri, herhangi bir enerji kesintisi anında vatandaşların iletişimini kesmemek için yedek güç sistemleri kurmak zorunda kalacak.

Yeni sistem nasıl işleyecek

Devletin aldığı karara göre, 500 binden fazla abonesi olan veya yıllık 50 milyon eurodan fazla kazanan operatörler, baz istasyonlarına batarya yerleştirecek. Elektrikler kesildiğinde bu sistemler devreye girecek ve mobil şebekeyi en az dört saat boyunca ayakta tutacak. Uygulama üç yıl içinde kademeli olarak genişleyecek ve nüfusun yüzde 75'ini kapsayacak şekilde yaygınlaşacak.

Peki bu sizi nasıl etkiler

Bu düzenleme, sadece telefonunuzun çekmesi anlamına gelmiyor. Acil durumlarda yardım çağırmanızı veya internete erişmenizi sağlayan altyapı artık daha güvenli hale geliyor. Ayrıca kritik kontrol merkezleri, elektrik kesilse dahi tam 24 saat boyunca hizmet vermeye devam edecek. İspanya'nın attığı bu adım, dijital çağda kesintisiz iletişimin bir lüks değil, temel bir hak olduğunu kanıtlıyor. Gelecekte diğer Avrupa ülkelerinin de benzer bir zorunluluğu gündemine alması bekleniyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız