Tokat’ın Başçiftlik ilçesi bu bahar ilginç bir doğa olayına ev sahipliği yaptı. Yirmi beş yıldır ilçeye uğramayan leylekler, merkezdeki caminin kubbesini yuva olarak seçti. Ancak doğa, ilçe halkının yüzünü güldüren bu misafirler için oldukça zorlu bir sınav hazırladı.
Doğa sert yüzünü gösterdi
Leylekler, nisan ayındaki kar yağışına ve dondurucu soğuğa rağmen yuvayı terk etmedi. Dört yumurtadan biri soğuk nedeniyle gelişemedi. Geriye kalan üç yavru dünyaya gelse de yaşam mücadelesi daha yeni başlıyordu. Doğa fotoğrafçısı Nazif Karakoç, dron ile yuvayı günlerce takip etti.
Güçlü olan hayatta kaldı
Yavrulardan birinin hareketsiz kaldığını fark eden Karakoç, üzücü bir gerçeğe tanıklık etti. Anne leylek, diğer iki yavruyu öldürerek hayatta kalan tek yavrunun beslenmesini sağladı. Uzmanlar, leyleklerin göç edemeyecek kadar zayıf olan yavruları eleyerek türün devamlılığını sağladığını belirtiyor. İlçe halkı şimdi geriye kalan tek yavrunun büyümesini bekliyor.