Tokat İl Jandarma Komutanlığı ekipleri, yaban hayatını desteklemek için saha çalışması başlattı. Gökçe köyü civarındaki ormanlık alanlarda yapılan operasyonla, kafes ortamından çıkarılan keklikler tekrar özgürlüğüne kavuştu.
Doğal dengenin korunması amaçlanıyor
Yetkililer, Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü'nden temin edilen 100 kekliği Gökçe köyü çevresine bıraktı. Bölgedeki keklik popülasyonunun azalması ekosistemi olumsuz etkiliyordu. Bu hamleyle, doğadaki böcek ve zararlı popülasyonunun kontrol altına alınması hedefleniyor. Keklikler, tarımsal alanlardaki zararlılarla beslendikleri için çiftçiler için de doğal bir koruyucu görevi görüyor.
Bundan sonra ne olacak
Jandarma bölgede kaçak avcılığa karşı denetimlerini artıracak. Bırakılan kekliklerin hayatta kalma oranları izlenecek. Eğer keklikler bölgeye uyum sağlarsa, benzer uygulamaların Tokat'ın diğer köylerinde de tekrarlanması planlanıyor. Sen de kırsalda bu kuşları görürsen, doğal döngüye müdahale etmemen gerektiğini unutma.