Ünlü fotoğraf sanatçısı Faruk Akbaş ve Dostlar Fotoğraf Grubu, iklim değişikliğinin doğa üzerindeki etkilerini belgelemek için rotayı Van'a çevirdi. Türkiye'nin en zengin sulak alanlarına sahip olan bölgede çekim yapan ekip, hem doğal güzellikleri ölümsüzleştirdi hem de çevre kirliliğine karşı farkındalık yaratmayı hedefledi.
Doğanın izini sürüyorlar
Grup üyeleri, Van Gölü havzasından başlayarak bölgedeki birçok noktayı adım adım gezdi. Yolculukları, Urartu Kralı II. Rusa tarafından yaptırılan tarihi Keşiş Gölü'nde sona erdi. Faruk Akbaş, projenin amacını, "Ülkemizde en çok sulak alanın bulunduğu yer burası. İklim krizi karşısında bu coğrafyayı belgelemek istedik" sözleriyle özetledi.
Herkesin görmesi gereken bir miras
Gaziantep ve Fethiye gibi farklı şehirlerden gelen katılımcılar, Van'ın sunduğu görsel zenginliğe hayran kaldıklarını belirtti. Bölgeyi daha önce görmeyenler için bir keşif, bilenler içinse yeniden hatırlama fırsatı olan bu çalışma, yerel ekosistemin korunması için bir çağrı niteliği taşıyor. Fotoğrafçılar, Van'ın doğasının mutlaka yerinde görülmesi gerektiğinin altını çiziyor.