Yalova Bayraktepe Mahallesi’nde ev sahipleri, yıllardır oturdukları mülklerin yeni tapularını aldıklarında beklenmedik bir durumla karşılaştı. Belediye, 2023 yılında güncellediği imar planı kapsamında mahalledeki evlerin bir kısmına hissedar oldu. Şimdi ise mahalleli, kendi tapulu evlerini geri almak için belediyeye yüz binlerce lira ödemek zorunda kalma riskiyle karşı karşıya.
Belediye neden ortak oldu
2018 yılında iptal edilen imar planı, 2023 yılında yeniden düzenlendi. Bu düzenleme sırasında bölgedeki ev sahiplerinin arsalarından kesinti yapılarak belediye hissedar haline getirildi. Vatandaşlar, durumdan habersiz şekilde tapularını aldıklarında belediyenin hisseleriyle karşılaştı. Şimdi belediye, bu hisseler için metrekaresine göre 300 bin ile 500 bin lira arasında değişen bedeller talep ediyor.
Vatandaşlar ne yapacak
Ev sahipleri bu yüksek bedelleri ödeyecek güce sahip olmadıklarını belirtiyor. Emekli maaşıyla geçinen vatandaşlar, "Kendi evimizi geri almak için neden belediyeye para veriyoruz?" diye soruyor. Bazı vatandaşlar ise arsalarının bir kısmının yola gittiğini ancak hangi yola dahil edildiğini dahi bilmediklerini söylüyor. Mahalleli, süreçteki belirsizlikler nedeniyle konuyu yargıya taşımaya hazırlanıyor.