Antalya’da prestijli bir rezidansta yaşayan Hediye Hin, yönetimin belirlediği fahiş aidat artışlarına ve ek ödeme taleplerine karşı hukuk mücadelesi başlattı.
Antalya’nın Konyaaltı ilçesinde bulunan 149 dairelik lüks bir sitede, yönetim ile kat malikleri arasında yaşanan aidat krizi yargıya taşındı. Site sakini Hediye Hin, 2025 yılında 13 bin TL olan aylık aidatın 2026 itibarıyla 20 bin TL seviyesine çıkarılmasına ve üzerine 100 bin TL ek ödeme talep edilmesine tepki gösterdi. Yıllık toplam maliyetin 340 bin TL’yi bulduğunu belirten Hin, yönetimin açıkladığı yüzde 54’lük artışın gerçeği yansıtmadığını, gerçek oranın yüzde 118’e ulaştığını iddia etti.
Yargı süreci başladı
Antalya 2'nci Sulh Hukuk Mahkemesi'nde görülen davanın ilk duruşmasında mahkeme heyeti, uyuşmazlığın çözümü için sitenin karar defterleri ile hazirun cetvellerinin incelenmesine hükmetti. Dosya, detaylı bir inceleme yapılması amacıyla bilirkişiye sevk edildi.
Bütçesiz ve belgesiz yönetim iddiası
Duruşma çıkışında süreci değerlendiren Hediye Hin, genel kurulda bütçe ve bilanço sunulmadan kararlar alındığını savundu. Yönetimin ek ödemeleri tahsil edebilmek için sitedeki asansör ve su gibi temel hizmetlerde kısıtlamaya gittiğini öne süren Hin, bu durumun yaşam kalitesini düşürdüğünü vurguladı. Hin, "Bütçesi ve bilançosu olmayan bir yönetim anlayışıyla karşı karşıyayız. Haklarımızdan mahrum bırakıldık ve bu mağduriyetlerimizi kayıt altına aldık" ifadelerini kullandı.
Borçlu komşuların faturası diğerlerine mi kesiliyor?
Sitedeki bazı daire sahiplerinin ödemediği aidatların toplamda 6 milyon TL’yi bulduğunu belirten Hediye Hin, bu borçların indirim veya uzlaşma yoluyla kapatılmaya çalışılmasına karşı çıktığını dile getirdi. Kendi ödediği aidatların, borcunu ödemeyen kişilerin yükünü hafifletmek için kullanılmasını kabul etmediğini belirten Hin, "Paramın başkalarına hediye edilmesine izin vermeyeceğim. Ayrıca toplanan ek ödemelerin neden faizde bekletildiğinin de hesabını soracağım. Haklı davamda sonuna kadar kararlıyım" dedi.