Artık sipariş vermeden önce menüye bakış açınız tamamen değişecek; Tarım ve Orman Bakanlığı'nın devreye aldığı yeni düzenleme ile yediğiniz her lokmanın içeriği ve kalori değeri şeffaf bir şekilde gözler önüne serilecek.
Dışarıda yemek yeme alışkanlıklarını kökten değiştirecek olan yeni uygulama için geri sayım başladı. 1 Temmuz itibarıyla Türkiye genelindeki tüm restoran, kafe ve benzeri yeme-içme işletmelerinde zorunlu hale gelecek olan düzenleme, tüketicinin bilgiye erişim hakkını en üst seviyeye taşıyor.
Menülerde şeffaflık dönemi
Bundan böyle işletmeler, sundukları ürünlerin içeriklerini karmaşık ifadelerden arındırarak, herkesin kolayca anlayabileceği bir dille menülerine eklemekle yükümlü olacak. Müşteriler, siparişlerini vermeden önce tabağında hangi bileşenlerin bulunduğunu net bir şekilde görebilecek. Sadece içerik bilgisiyle sınırlı kalmayan bu yenilik, porsiyon bazlı kalori değerlerinin de açıkça belirtilmesini zorunlu kılıyor. İşletmeler bu bilgileri ister basılı menülerde, ister dijital ekranlarda, isterlerse de karekod sistemleri üzerinden müşterileriyle paylaşabilecek.
Beslenme hassasiyeti olanlara büyük kolaylık
Özellikle gıda alerjisi olan bireylerin yanı sıra vegan, vejetaryen veya belirli diyet programlarını takip eden tüketiciler için bu düzenleme büyük bir kazanım sağlıyor. Bilinçli tüketimi teşvik etmeyi amaçlayan uygulama, tüketicilerin "ne yediğini bilerek" tercih yapmasına olanak tanıyacak. Sağlıklı beslenme bilincinin artırılması ve gıda güvenliğinin güçlendirilmesi hedeflenen bu yeni dönemle birlikte, dışarıda yemek yemek artık çok daha güvenli ve öngörülebilir bir sürece dönüşüyor.