Hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerine çıktığı Antalya'da güneşli hava yerli ve yabancı turistleri sahillere dökerken, uzmanlar kritik saatler için uyarıda bulundu.
Akdeniz'in incisi Antalya, haftanın en sıcak günlerinden birini yaşıyor. Termometrelerin 39 dereceyi gösterdiği kentte, nem oranı yüzde 30 seviyelerinde seyrediyor. Deniz suyu sıcaklığının 29 dereceye ulaşmasıyla birlikte, bunaltıcı havadan kaçmak isteyenler soluğu Konyaaltı ve Lara sahillerinde aldı.
Serinlemek için denize koşanlar
Güneşin yakıcı etkisini artırmasıyla birlikte sahil şeridinde yoğunluk gözlemlendi. Kimi vatandaşlar Akdeniz'in serin sularında ferahlamayı tercih ederken, bazıları şemsiyelerin altında gölgeyi aradı. Özellikle Konyaaltı Sahili'nde hareketli anlar yaşandı; adrenalin tutkunu birçok kişi falezlerden atlayış yaparak denizin keyfini çıkardı.
Uzmanlardan sıcaklık uyarısı
Meteorolojik veriler, sıcak havanın önümüzdeki günlerde de etkisini sürdüreceğini işaret ediyor. Uzmanlar, güneş ışınlarının yeryüzüne en dik açıyla ulaştığı öğle saatlerinde, zorunlu olmadıkça uzun süre açık havada kalınmaması gerektiği konusunda vatandaşları dikkatli olmaya çağırdı. Tatilcilerin ve kent sakinlerinin, yüksek sıcaklıklara karşı tedbirli olması öneriliyor.