Sabah işe giderken aldığın o taze simidin hazırlandığı fırınlar, aslında her gün düzenli denetimden geçiyor. Ancak bazen gözden kaçanlar ya da kuralları görmezden gelenler olabiliyor. Zonguldak'ın Devrek ilçesinde yaşanan son olayda, zabıta ekipleri rutin kontroller sırasında bir simit fırınını radarına aldı.
Denetim neden yapıldı
Zabıta memurları, özellikle unlu mamul üreten yerlerde hijyen kurallarının eksiksiz uygulanmasını istiyor. Devrek'teki fırında yapılan incelemeler, ortamın temizlik ve sağlık şartlarına uygun olmadığını ortaya koydu. Ekipler, halkın sağlığını korumak adına 5393 Sayılı Belediye Kanunu'nu devreye soktu.
Bundan sonra ne olacak
Belediye ekipleri iş yerini mühürleyerek faaliyetine son verdi ve kapıya durumu anlatan resmi afişi astı. Fırının tekrar açılması için işletmecinin hijyen standartlarını tamamen düzeltmesi ve mühür fekki yapmadan resmi süreci takip etmesi gerekiyor. Eğer çevrendeki işletmelerde benzer bir durum görüyorsan, belediyenin şikayet hatlarını kullanabilirsin.